• Case study and professional development in the education of students at the child welfare program 

      Bernard, Ramona (European Journal of Social Education;(22/23), Journal article; Peer reviewed, 2012-02)
      This article analyses and discusses the use of the case study in relation to constructivist learning theory in a child welfare educational context. From a teacher's point of view there are two central questions: How do ...
    • Ettervern i barnevernet 

      Fjellstad, Trine (Bachelor thesis, 2017)
      Du vekker 'æ sjæl og kjenner æ helt aleine Du kjenner at nå, det er nå du må stå for det du gjør sjæl Skaffe 'ræ lønn - aleine Lage 'ræ mat - aleine For nå må du finne ut hvem du er … Tenke sjæl og mene, måtte stå ...
    • Social pedagogy in a professional Norwegian child welfare context 

      Bernard, Ramona (European Journal of Social Education;(18/19), Journal article; Peer reviewed, 2010-04)
      This article is on the issue of social pedagogy in a professional Norwegian child welfare context. Gerd Hagen’s analysis and argumentation on child welfare is a point of departure. In a too wide understanding of child ...
    • Å møte utfordrende barn i skolen 

      Koot, Elin Michaela (Bachelor thesis, 2017)
      På alle skoler finner vi barn som er litt ekstra utforfrende, barn som vi er bekymret for og barn vi kanskje ikke helt vet hvordan vi skal hjelpe. Hva vil det si å være et barn med særlige behov eller et barn med ...